zaterdag 11 mei 2024

Reisverslag Center Parcs Park Nordseeküste 2024 - dag 5

Vrijdag 3 mei 2024
 
De laatste dag bij Park Nordseeküste is helaas aangebroken. Zodra we wakker zijn, begint het proces van alles inpakken en controleren en uiteindelijk de auto inladen. Het fijne is dat we de auto bij het terras kunnen zetten, zodat we makkelijk vanuit de ‘achtertuin’ kunnen laden. Ons zoontje speelt intussen heerlijk in de speeltuin naast ons huisje en kijkt ook nog eens zijn ogen uit als de vuilniswagen langs komt.

De 'achtertuin' met links naast de hekje (niet op de foto) de doorgang naar de straat
 
Om tien voor tien zit alles in de auto. We rijden naar de grote parkeerplaats, waar we de auto laten staan terwijl we zwemmen. Vanaf de parkeerplaats lopen we naar het zwembad, dat net open is. Als we omgekleed zijn, loop ik eerst een rondje door het zwembad om foto’s te maken. Net als ik de laatste foto maak, word ik door een badmeester aangesproken dat het niet toegestaan is om foto’s te maken. Dit vind ik wel heel bijzonder, want ik zie genoeg mensen met telefoons. Voor de zekerheid controleer ik het huishoudelijk reglement dat bij de ingang hangt, maar daar staat alleen dat er geen foto’s gemaakt mogen worden in de douches, sauna en kleedruimtes. Dat begrijp ik, maar ik begrijp niet waarom ik aangesproken werd op het maken van een foto van het zwembad.

Een illegale foto?

Ik probeer het naast me neer te leggen en nog even te genieten van de laatste keer glijden, spetteren, plonzen en meedeinen op de golven in het golfslagbad.

Het golfslagbad
 
Rond half twaalf verlaten we het zwembad. Bij Gametown eten we bij een tafeltje nog een boterhammetje en mag onze kleine Max Verstappen nog een laatste keer in 'zijn' auto zitten. Over het laatste potje airhockey zullen we maar niks zeggen…
 
Dan is het echt tijd om te vertrekken. We rijden weg bij het park en volgen een route door allerlei kleine dorpjes tot we eindelijk op de snelweg zitten. Af en toe spettert het iets of regent het zelfs, maar niet heel vervelend. We stoppen twee keer onderweg en kunnen het laatste stukje iets minder vlot doorrijden door de drukte op de weg, zodat we uiteindelijk na een ruime vier uur onderweg te zijn geweest weer thuis zijn.
 
Alle drie vonden we Park Nordseeküste erg leuk. Het zwembad is heel origineel met die glijbanen van verdieping naar verdieping en de Crazy River met de banden is ook leuk (al is hij fijner zonder band…). Ook de dichte glijbaan is heel fijn, omdat je onderweg geen randjes tegenkomt, zodat je rustig door kan glijden. Het personeel vinden we wel heel inconsequent: de één let heel strikt op een band meenemen naar de Crazy River, de ander niet; de ene keer wordt er in het golfslagbad wel gelet op het in het diepe gedeelte zijn met een kind met zwembandjes (donderdag werden mijn zoontje en ik weggestuurd tijdens de golven), de andere keer wordt er niks van gezegd en dan heb ik het nog niet over het wel of niet mogen maken van foto’s.

De ingang van het zwembad... of mag je dit niet op de foto zetten?
 
Het park zelf is erg klein in vergelijking met andere parken. Dit maakt het ook wel leuk. Het klopt dat er geen centrale parkeerplaats is en dat er dus meer auto’s rijden, maar ik heb zelf geen gevaarlijke situaties gezien. De meeste mensen die hier komen, hebben sowieso kinderen en die letten vaak toch al automatisch goed op het verkeer, zeker als je zelf jonge kinderen hebben (dat is althans mijn ervaring, wonend aan een woonerf thuis).

Het speeltuintje naast ons huisje, met daarachter een deel van de parkeerplaatsen bij de huisjes
 
De huisjes zijn prima wat ons betreft. Ja, er mag wat vaker gestoft worden, zeker in de hoekjes en ja, het onderhoud kan beter (we hebben drie keer de technische dienst in moeten schakelen), maar de douche is goed, de badkamer netjes en de bedden zijn prima. Als we een tip zouden moeten geven, is het een gordijntje of iets dergelijks bij het badkamerraam, want nu kunnen de overburen zo bij je naar binnen kijken onder de douche…

Misschien een gordijntje voor het raam?
 
Wat betreft de activiteiten, is er in de buurt van het park zeker het één en ander te doen. Er is minigolf, natuurlijk Gametown, er is de Kids Safari, je kunt bowlen en fietsen huren. Op vierhonderd meter afstand ligt het strand met een heel leuke speeltuin en als je wat verder weg wil, kun je met de auto naar Jaderpark, wat we een echte aanrader vinden.

De minigolfbaan
 
Ook de restaurants vonden we fijn. Ja, de locatie van het avondeten en het ontbijt was even verwarrend, maar het personeel of een informatiebord helpt je snel op weg. De verschillende themabuffetten 's avonds zijn leuk bedacht en wat wij een pluspunt vonden, was dat we van tevoren konden kijken welke gerechten er geserveerd werden. Zo konden we, als vegetariërs, een goede keuze maken voor welk buffet we zouden doen.

Alles bij elkaar hebben we erg genoten van onze midweek weg en sluiten we niet uit dat we hier ooit nog eens terug komen. We kunnen het park ook zeker aanraden, maar wel daarbij gezegd hebbende dat je niet moet rekenen op een vier- of vijfsterrenpark, maar gewoon op een gezellig familiepark dat toevallig onder de naam Center Parcs valt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten