donderdag 9 mei 2024

Reisverslag Center Parcs Park Nordseeküste 2024 - dag 4

Donderdag 2 mei 2024

Vandaag is onze laatste volledige dag in park Nordseeküste. Gelukkig zijn we weer vroeg wakker, zodat we er volledig van kunnen genieten. Vandaag gaan we ook iets bijzonders doen: we gaan ‘uit ontbijten’.

We verwachten dat het ontbijtbuffet in hetzelfde restaurant is als waar het avondeten is, maar als we daar komen, is alles donker. Op het bord ernaast staan de openingstijden met daarbij ‘Market Dome’. Nu moeten we dus wel weer in de Market Dome zijn. Heel verwarrend!

Het ontbijtbuffet is in de Market Dome

Langs het nog lege zwembad lopen we naar de Market Dome, waar inderdaad het ontbijtbuffet is. We mogen een tafel kiezen en kunnen dan lekker gaan eten. Er is van alles: een machine om pannenkoeken te bakken met diverse smaken jam en chocopasta, verschillende broodjes, allerlei soorten vleeswaren, maar ook vijf soorten kaas, er zijn gebakken en gekookte eieren en ‘scrambled eggs’, worstjes, stukjes spek en zelfs vis, maar ook verschillende smaken yoghurt, vers fruit, zoete cakejes in verschillende soorten en smaken en wat verse groentes, zoals komkommer, paprika en tomaat. Oftewel: keus genoeg! Natuurlijk zijn er ook nog warme en koude drankjes.

Een deel van het buffet met de yoghurt, zoetigheden en vers fruit

Het liefst zouden we zoveel mogelijk proeven, zeker aangezien de volwassenen prijs €19,95 is, maar we willen ons niet overeten. Daarom eten we lekker, maar met mate.

Heerlijk gegeten!

Na het ontbijt reserveer ik vast de safari-auto voor onze kleine coureur. Je kan alleen op het hele en halve uur reserveren en het is nu half negen, dus hebben we nog een halfuur om even bij het lege zwembad te kijken en ons goed in te smeren, want de zon schijnt alweer fel.

Het zwembad is nog leeg

Om negen uur is het dan eindelijk zo ver: meneer krijgt een safarihelm en de sleutel voor een Safari-auto. Hij mag er maar liefst een halfuur mee rijden. We oefenen heel kort op de stoep voor het park, maar rijden dan richting het strand. Via de rolstoelweg kunnen we helemaal naar boven… en weer naar beneden. Daarna moeten we natuurlijk ook weer helemaal terug… We zijn iets te laat bij de receptie, maar de meneer vindt het geen enkel probleem, als we maar lekker plezier hebben gehad. Ons zoontje krijgt zelfs nog een ‘rijbewijs’, omdat hij zo goed gereden heeft.

Eindelijk in de safari-auto!

We gaan even terug naar het huisje, zodat ik mijn hardloopspullen kan pakken en mijn man de bolderwagen. Samen met onze peuter gaat hij naar het strand, ik ga er – via een omweg over het park – hardlopend heen. We vinden elkaar gemakkelijk bij de speeltuin, waar we een tijdje graven.

De grote speeltuin bij het strand

Ook probeer ik de vlieger uit die we een tijdje geleden hebben gekregen. Helaas zijn we geen experts erin en stort de vlieger meer neer dan dat hij in de lucht blijft. Uiteindelijk lukt het mij om hem een aantal seconden in de lucht te houden (lees: het record is bijna tien seconden…), maar dan stort hij weer neer. Mocht er iemand nog tips hebben om te vliegeren, laat het dan gerust weten!

Vliegeren?

Als we de vlieger weer opgeruimd hebben, lopen we nog naar de zee. Het is weer eb, dus de zee zelf begint een heel stuk verderop. Ik ga samen met onze kleine wadloper nog een stukje op blote voeten over het natte wad, waarbij we onderweg nog wat krabbetjes zien.

Het bewijs: wadlopen op blote voeten!

Nadat we onze voeten schoon hebben gespoeld bij een kraantje, lopen we terug naar het huisje voor de lunch en bedtijd voor onze kleine slaapkop. Ondertussen pakken wij alvast wat dingen in die we niet meer nodig hebben, maar we nemen ook de tijd om nog even heerlijk te genieten van het zonnetje, want het weerbericht voor morgen in Nederland is niet best…

Wanneer ons kleine slaapkoppie weer wakker is, kleden we ons om voor het zwembad voor een één na laatste plons. Het is weer wat rustiger dan gisteren, waarschijnlijk dat er gisteren ook een groot aantal daggasten was. Nog steeds vinden we het niet druk en kunnen we op ons gemak genieten van de Crazy River, de glijbaan en alle zwembaden.

Op naar het zwembad!

Rond kwart voor vijf gaan we omkleden, zodat we in het huisje voor de laatste keer kunnen koken en eten. Na het eten lopen we nog terug naar de Market Dome voor een afsluitend ijsje (toch heerlijk wat een kliederboel een peuter van drie van een ijsje kan maken…), even klimmen in de binnenspeeltuin en een laatste spelletje airhockey (ja, ik weet eindelijk te winnen!). Dan is het terug naar het huisje en bedtijd voor onze kleine avonturier.

Nog een laatste ijsje in de Market Dome...

Morgen is echt onze laatste dag hier. We moeten om tien uur het huisje uit, maar daarna willen we nog lekker zwemmen voor we beginnen aan de rit terug naar huis.