woensdag 13 maart 2019

Reisverslag Lanzarote 2019: dag 4

Dinsdag 26 februari 2019

Vandaag is helaas alweer onze laatste dag op Lanzarote: aan het einde van de ochtend vliegen we terug naar Nederland.

We staan vroeg op en maken voor de laatste keer gebruik van de uitstekende douche. Dan pakken we zo veel mogelijk in voor we naar het restaurant gaan voor het ontbijt. Officieel kunnen we pas vanaf half acht ontbijten, maar bij de receptie hebben we om een vroeger ontbijt gevraagd: we worden namelijk om vijf voor half acht opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dit was geen enkel probleem, werd er gezegd, maar helaas in het restaurant nog dicht. We lopen naar de receptie om navraag te doen. De receptioniste loopt met ons en nu gaat het restaurant wel open.

Omdat we zo vroeg zijn, staat nog niet alles klaar, maar dat vinden we ook niet erg. Als we even zitten, komen er steeds meer dingen bij, zodat we ook nog een warm eitje kunnen nemen. We zijn ook niet langer alleen: er komen nog wat gasten vroeg ontbijten die vandaag ook vertrekken.

Na het ontbijt gaan we terug naar de kamer, waar we de laatste dingen inpakken en alles controleren. Dan checken we uit en wachten we op de bus die ons naar het vliegveld brengt. Net als gisteren is de bus wat later: om kwart voor acht rijden we weg bij het hotel.

Een laatste blik op het uitzicht vanaf het hotel

We verlaten Playa Blanca en gaan richting het vliegveld. Eerst moeten we nog naar het dorpje Puerto del Carmen om daar diverse hotels langs te gaan. Uiteindelijk zijn we om kwart voor negen op het vliegveld. Er staat een lange rij om in te checken, maar het gaat allemaal erg vlot. Bij de controle is er wat oponthoud, maar dan staan we al in de vertrekhal.

Nog één keer langs de dromedarissenrotonde...

We kijken nog wat in de winkels, halen een broodje en wat te drinken voor onderweg en kopen nog een drankje om nu op te drinken. Op het terras buiten kunnen we nog even van de zon genieten. Ook kunnen we de vliegtuigen aan zien komen. Rond tien voor half elf zien we het toestel uit Nederland aankomen, waar we vermoedelijk straks mee terug zullen gaan.

Ons toestel in aantocht

Het boarden zal om half elf beginnen, dus verlaten we het terras en lopen we naar onze gate. Zoals we al verwachtten, kunnen we nog niet aan boord: het vliegtuig moet nog leeg en opgeruimd worden. Pas tegen elf uur begint het boarden, terwijl we officieel om elf uur moesten vertrekken.

Klaar voor vertrek!

Via een slurf gaan we het vliegtuig in, waar we deze keer stoelen op rij 12 hebben. Net als tijdens de heenvlucht hebben we de luxe van een lege stoel naast ons, zodat we Lanzarote nog even goed kunnen zien. Om tien voor half twaalf vertrekken we. Eerst vliegen we nog een stukje over het eiland, dan zien we alleen nog water. De piloot vertelt ons de route: we gaan richting Portugal en Spanje, over de Golf van Biskaje richting Parijs en dan via Lille, Gent, Antwerpen en Breda gaan we naar Eindhoven.

Een laatste blik op Lanzarote...

Net als op de heenweg is het een rustige vlucht met nauwelijks turbulentie. Als we boven Nederland vliegen, herkennen we het dorp waar ik vroeger gewoond heb en diverse andere dorpen daar in de buurt. Zo kunnen we de route een beetje volgen en weten we wanneer we ongeveer bij Eindhoven zijn.

Weer veilig geland op Eindhoven Airport

De landing op het vliegveld is prima. Via een trap verlaten we het vliegtuig en nog geen minuut later staan we bij de bagageband. De bagage laat echter nog een ruim halfuur op zich wachten. Als we eindelijk onze koffer hebben, is de vakantie toch echt alweer voorbij. We vinden het jammer, want beiden vonden we Lanzarote een erg mooi en leuk eiland en we hopen ook zeker nog eens terug te gaan. Ondanks de korte duur van de vakantie hebben we allebei genoten van de afgelopen dagen en nemen we weer een heleboel mooie herinneringen met ons mee naar huis.