zondag 21 augustus 2022

Reisverslag Disneyland Parijs 2022: dag 4

Zondag 24 juli 2022
 
Onze laatste dag in Disneyland Parijs is aangebroken! We staan zoals gebruikelijk vroeg op en maken iets meer haast dan anders met het ochtendritueel vanwege het moeten inladen van de auto’s. Ineens roept mijn man me: hij blijkt een tekenbeet opgelopen te hebben. We vermoeden dat hij die opgelopen heeft toen hij gisteravond al wat dingen in de dakkoffer ging doen. Overal om het huisje heen is groen en hoewel er geen waarschuwingsborden zijn, verwachten we dat hier inderdaad wel teken zitten. Gelukkig kan ik hem verwijderen.
 
Een uur later is alles ingepakt en zijn de auto’s ingeladen. We maken nog een laatste foto van het huisje en rijden dan nog één keer naar het park.

Dag, huisje!
 
Mijn ouders besluiten de dag even rustig te beginnen met koffie. Mijn man en ik lopen met ons zoontje naar Discoveryland, waar mijn man - als echte Star Wars fan - op de foto wil met Darth Vader. De ontmoeting is heel gaaf gedaan: er is een vooraf opgenomen Franse en Engelse stem, waardoor het lijkt alsof Darth Vader echt tegen je praat. Mijn man vindt het geweldig, ons zoontje begrijpelijk iets minder…

Wat is dat voor enge man?
 
Als we twee van de gemaakte foto’s als souvenir hebben aangeschaft, lopen we terug naar het plein voor het kasteel om mijn ouders te ontmoeten. Samen gaan we naar Frontierland, waar ik met mijn moeder nog een keer in Phantom Manor ga om haar de veranderingen te laten zien. Als we de attractie weer uit komen, blijken de mannen een rondvaart met de grote raderboot op het meer te doen.

De mannen op de boot
 
We gaan nog langs wat winkeltjes en besluiten dan de vakantie af te sluiten met een lunch bij de Toad Hall. Vervolgens verlaten we het park met op de achtergrond de wagens en muziek van de parade, die ook vandaag vanwege de hitte de show op het plein achterwege laat.

Bij de Toad Hall heeft alles een kikkerthema
 
We lopen naar de parkeerplaats, waar we afscheid nemen van mijn ouders. Het is kwart voor één als we echt beginnen aan de rit richting Nederland. We rijden richting vliegveld Charles de Gaulle, waar we veel drukte op de weg tegenkomen. We denken dat het ook komt doordat een deel van Parijs al afgesloten zal zijn vanwege de Tour de France.
 
Wanneer we op de A1 zitten, wordt het iets rustiger. We volgen de weg geruime tijd en stoppen heel even bij Wancourt voor een fruithapje. Dan rijden we weer door. We komen bij Lille, waar het altijd goed opletten is. Gelukkig komen we er goed doorheen en gaan we uiteindelijk België in. Tot Antwerpen is het goed doorrijden, pas daar wordt het drukker. Ook zijn er werkzaamheden, waardoor ons navigatiesysteem het even moeilijk heeft. We komen er gelukkig doorheen en rijden rond vijf uur Nederland in.
 
Na nog een korte stop beginnen we aan het laatste deel van de rit. Iets voor half zeven zijn we uiteindelijk thuis en zit de vakantie erop.
 
We hebben heel erg genoten, zowel van Luxemburg als Disney. De dagen in Disney zijn wel vermoeiender geweest door het vele lopen en de warmte, maar ook daar hebben we genoten. We verwachten dat onze dreumes de komende dagen wel veel zal slapen om bij te komen van alle indrukken en het weinige slapen op de dag wat hij gedaan heeft. We geloven dat hij het wel naar zijn zin heeft gehad, maar we zouden toch adviseren om pas voor het eerst naar Disney te gaan met iets oudere kinderen (de leeftijd dat ze geen slaapjes meer op de dag nodig hebben). 
Wij hebben in ieder geval genoten en wie weet: we zijn met het vijfentwintig jarig bestaan geweest en nu met het dertigjarig bestaan. Wordt het volgende bezoek dan met het vijfendertig jarig bestaan van het park? Het zou ons in ieder geval erg leuk lijken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten