donderdag 4 augustus 2022

Reisverslag Luxemburg 2022: dag 5

Zaterdag 16 juli 2022
 
Vandaag willen we het even rustig aan doen om ons zoontje de kans te geven bij te komen. Hij heeft het blijkbaar nodig, want hoewel hij om half zeven wel even geluiden maakt, is hij pas om half acht echt wakker. Of althans… hij geeft aan uit bed te willen, maar hij heeft een duidelijk ochtendhumeur! Het ontbijt verloopt daardoor wat moeizaam, maar uiteindelijk heeft hij toch wat brood en melk op.
 
Na het ontbijt gaat mijn man als eerste hardlopen. Ons kleine ochtendzonnetje speelt lekker en geeft om half tien aan naar bed te willen. Ik doe snel even wat was en precies als ik zijn fruithapje klaar wil gaan maken, is hij wakker en mijn man terug. Mijn man biedt aan het fruithapje te doen, zodat ik ook nog kan gaan hardlopen. Het begint al iets warmer te worden, daarom kies ik voor een route door het bos.

'Lekker' het bos in

Het is schaduwrijker, maar niet veel makkelijker door de hoogteverschillen. Ik loop eerst heuvelaf naar het watervalletje waar we eerder deze week geweest zijn. Vervolgens ga ik rechtdoor over een breed pad, waardoor ik uitkom bij het uitkijkpunt waar we ook eerder deze week zijn geweest. Dit is alweer vlakbij de camping, dus keer ik om en ga dezelfde route terug. Heuvelop is toch echt wel een stukje zwaarder!

Het pad door het bos richting het watervalletje
 
Uiteindelijk ben ik terug bij de camping, waar ik bij kan komen en lekker (nou ja, in zo’n krap hokje…) kan douchen. Intussen neemt mijn man onze kleine uk mee voor een wandeling en komen ze terug met verse broodjes voor de lunch. We eten buiten, waarbij we gelukkig geen last hebben van de wespen. Het schaaltje knoflook op tafel lijkt goed te werken!
 
De rest van de middag verloopt rustig. Wij zitten buiten, terwijl onze kleine slaapkop een heerlijk middagdutje doet en als hij weer wakker is, nemen we hem mee naar een grotere, voor hem minder leuke speeltuin en mag hij met papa op het kabelbaantje. We merken wel dat er veel nieuwe aankomsten zijn, waaronder veel Nederlanders. De meeste staanplaatsen die we tegenkomen, zijn nu bezet en ook krijgen wij aan drie kanten (links, rechts, tegenover) nieuwe buren.

De kabelbaan bij de andere speeltuin
 
Het avondeten is vervolgens een uitdaging. We hebben een verspakket, maar met beperkte middelen is dit toch lastig. Ook is de knoflook door de zon uitgedroogd, zodat we na twee happen naar binnen moeten vluchten vanwege de wespen.
 
Na het avondeten gaan we nog even naar het kinderspeeltuintje, waar onze kleine charmeur weer drie nieuwe vriendinnetjes als bewonderaars krijgt en mijn man een grote camper helpt een krappe bocht te nemen. 

Nog even lekker spelen in de speeltuin! (Papa doet wel mee!)

We lopen een klein stukje verder en brengen dan meneer naar bed. Zelf proberen we nog wat informatie te vinden voor morgen, want dan is er een braderie in Larochette. We zijn benieuwd!
 
Tot morgen!

Lees verder: Dag 6


Geen opmerkingen:

Een reactie posten