vrijdag 12 augustus 2022

Reisverslag Luxemburg 2022: dag 9

Woensdag 20 juli 2022
 
Onze laatste dag in Luxemburg is alweer aangebroken. Dit keer ben ik als eerste wakker. Buiten is het wel iets minder warm, maar je voelt dat er iets in de lucht hangt. Inderdaad, niet veel later klinkt er al gerommel.

Er hangt wat in de lucht...
 
Omdat het bij gerommel blijft, beginnen we toch het ontbijt buiten. We behalen een record: al na twee happen verschijnt er een wesp. Dan maar naar binnen…
 
Na het ontbijt ga ik snel hardlopen. Het rommelt nog steeds, maar de zon schijnt ook en er is nog geen flits te bekennen. Ik blijf wel op en heel dichtbij de camping voor het geval het erger wordt. Het gerommel klinkt steeds luider, maar het ergste is de benauwdheid. Het lukt me om twee kilometer te lopen, daarna ben ik echt kapot.
 
Niet lang nadat ik terug ben, begint het te regenen. We zien één flits, daar blijft het bij. Een kwartiertje regent het door, daarna is het weer even warm en benauwd als daarvoor. Mijn man besluit nu een poging te gaan doen om te hardlopen. Als hij weg is, loop ik met ons zoontje naar de campingsupermarkt voor een broodje voor de lunch. We maken een omweg op de terugweg langs het zwembad, waar een man in een imkerpak ons gebaart dat we moeten omlopen. Als hij ziet dat ik met een buggy loop, mag ik toch de helling oplopen in plaats van dat ik de trap op moet.

Het regent, het regent, de pannetjes worden nat...
 
Bij het zwembad zet ik onze dreumes op de foto, al heeft hij niet heel veel zin om uitgebreid te lachen. Ik loop met hem terug naar de stacaravan voor een fruithapje. Op tafel ziet hij een waterflesje staan, waar hij graag uit wil drinken. Hoewel ik weet dat het niet verstandig is, geef ik hem het flesje en ja, hoor: drie tellen later heeft de camping een nieuw zwembad erbij.
 
Terwijl meneer rustig speelt (en opdroogt), ruim ik op en doe ik de laatste was in de hoop dat het nog droogt. Ik probeer ook ons mannetje nog op bed te leggen, maar natuurlijk heeft hij geen zin om te slapen.
 
We spelen wat in de stacaravan en zien dan aan de overkant dezelfde man in het imkerpak. Achter de stacaravan van onze overburen blijkt een wespennest te zitten. Dat verklaart een heleboel! We hopen dat dit werkt, maar lunchen voor de zekerheid toch binnen als er nog een wesp voorbij komt.
 
Nu begrijpen we de vele wespen!

Na de lunch leggen we ons meneertje weer op bed en nu valt hij wel in slaap. Wij pakken intussen alvast zo veel mogelijk in. Als ons zoontje weer wakker is, maken we alvast een fruithapje klaar en rijden we richting Mersch om wat laatste boodschappen te halen. Eerst bezoeken we echter een andere winkel: er zit namelijk een Hema hier! (En nee, de Hema klantenkaart kennen ze hier niet, mocht je punten willen sparen! 😉)

Ook hier kennen ze de Hema!
 
Vervolgens gaan we naar twee supermarkten, want de ene heeft helaas niet alles wat we zoeken. Uiteindelijk hebben we zo’n beetje alles en rijden we terug naar de camping. Daar laden we de boodschappen uit voor we nog een rondje over de camping lopen. Dan is het koken, eten, een avondwandeling en naar bed voor ons zoontje!

Nog één keer klimmen en klauteren in de speeltuin!
 
Als hij op bed ligt, pakken we alles in wat we alvast in kunnen pakken. We nemen ook even de ochtendplanning door, want we willen op tijd weg om zo vroeg mogelijk in Disneyland Parijs te kunnen zijn. We vinden het ook wel jammer om hier weer weg te gaan, want Luxemburg is ons prima bevallen. Er is mooie natuur, de camping was gezellig en het weer was een groot pluspunt. We willen Luxemburg dan ook zeker aanraden, maar wel voor mensen met iets oudere kinderen. Je kunt dan net wat meer genieten van alle natuur en ook een bezoek aan Luxemburg-stad is dan makkelijker te realiseren. De camping is op zich prima voor de allerkleinsten (neem alleen een eigen matrasje mee voor het campingbedje!), maar ook hier geldt dat iets oudere kinderen (vanaf vier jaar) net wat meer te doen hebben.
Wij hebben in ieder geval een ruime week genoten en zijn klaar voor ons volgende avontuur!
 
Tot morgen!

Lees verder: Disneyland Parijs - Dag 1


Geen opmerkingen:

Een reactie posten