woensdag 10 januari 2024

Reisverslag Center Parcs Het Meerdal 2024 - dag 2

Zaterdag 6 januari 2024

Vandaag is mijn man jarig en dat vieren we met onze tweede dag bij Het Meerdal! We hebben allemaal goed geslapen, al is onze kleine slaapkop al wel om half zes wakker… Hij weet in z’n bed te blijven tot zeven uur, speelt dan even en mag dan bij ons op het grote bed om papa zijn cadeautje te geven.

De 'grote' slaapkamer van het huisje

Vervolgens gaat de jarige Job een klein stukje hardlopen, terwijl ik mezelf en ons zoontje klaarmaak voor een ontbijt buiten de deur. We hebben bij onze reservering één ontbijtbuffet geboekt en daar gaan we vanochtend van genieten! Het is bij restaurant Evergreenz, dat we al kennen. We hebben echter maar één keer eerder daar ontbeten. Hier gaat het ontbijtbuffet pas om half negen van start, dus het is even rekken, maar het lukt en dan kunnen we genieten van heerlijke broodjes, eieren, wafels en pancakes.

Heerlijk ontbijten bij Evergreenz!

Na een uitgebreid ontbijt neem ik onze kleine smulpaap mee naar de Beleefboerderij, waar op dat moment de diertjes gevoerd worden. We lopen mee naar de varkenswei en krijgen een handje voer dat we in het hok mogen gooien. Vervolgens gaan we naar de geiten-/schapenwei. De dieren zijn nog binnen: ze worden pas losgelaten als iedereen voer heeft. Je mag het voer in je hand houden of op de grond gooien. Onze kleine held gooit het natuurlijk op de grond, maar mama durft het wel aan om iets in de hand te houden. De dieren worden losgelaten en rennen meteen op iedereen af. Pas als ze door hebben dat er weinig meer in de handen zit, kijken ze naar het voer op de grond en durft onze dappere dierenvriend een geitje te aaien.

De Beleefboerderij met rechts de wei voor de schapen en geiten

Op de boerderij worden ook groente, fruit en kruiden verbouwd

Ja, ja, ik durf een geitje te aaien!

Omdat het al tien uur is geweest, lopen we terug naar de Market Dome voor onze gereserveerde peutergym. Het is weer net als het peuterzwemmen bij Village Nature Paris: er liggen materialen en daar kunnen de kinderen zelf mee spelen. Onze kleine klauterkabouter vindt het prima, zeker als hij ook nog een ballon krijgt, en het is leuk dat Center Parcs zoiets organiseert voor de kleintjes natuurlijk. Wel zouden ze de activiteitenomschrijving van mij iets aan mogen passen, want zoals het er staat, lijkt het net alsof het meer een les is.

Spelen bij de peutergym

Op het terras naast het veld waar de peutergym was, en waar nu een klimparcours hoog in de lucht voorbereid wordt, drinken we even iets voor we met z’n allen naar de minigolf gaan. Het is er drukker dan gisteren, maar de baan is even leuk. Ik weet niet of ik mijn score van gisteren verbeterd heb, want de laatste baan is met hindernis (een peuter die mee wil helpen), dus hou ik het maar op gelijkspel!

Baan met extra hindernis!

Aangezien onze kleine atleet uitgeteld is, gaan we terug naar het huisje voor een kleine lunch en een middagslaapje. Rond half drie kijken we of ons kleine aapje weer wakker is, zodat we nog kunnen zwemmen voordat we (ja, alweer!) uit eten gaan.

In het zwembad is het, net als gisteren, druk, maar we vinden wel een lege stoel voor onze tas. We gaan als eerste van de wildwaterbaan. Op zich is deze baan prima te doen met ons kleine waterratje, alleen zijn er vaak grote hordes mensen tegelijk, waarvan een groot deel geen rekening houdt met anderen (snel voordringen, even opzij duwen om erlangs te gaan…). Ook op de trap merken we dit. Ons peutertje kan trap lopen, maar niet heel vlot, dus we blijven al aan de kant, vlak naast de leuning. Maar precies aan die kant wil er toch nog iemand langs, die op het laatste punt dan maar gewoon over ons kleine mannetje heen klimt…

Ondanks de drukte vermaken we ons prima in het zwembad. We gaan van meerdere glijbanen, waaronder de trechterglijbaan bij de waterspeeltuin, zwemmen in de golven, gaan door de stroomversnelling en laten ons zwemfanaatje spetteren in het peuterbad. Om half vijf gaan we eruit, zodat we op tijd bij het restaurant zijn.

De stroomversnelling met de waterval erbij (foto op een ander moment gemaakt)

Er is meteen een kleedhokje met aankleedkussen vrij, zodat we uiteindelijk zelfs te vroeg bij het restaurant zijn. Op het podium erbij begint net de Orry & Friends show. Orry is de mascotte van Center Parcs. Ons kleine mannetje kijkt zijn ogen uit en blijft ook de rest van de avond vragen stellen over waar Orry is, waar hij slaapt en wat hij eet.

Kijken bij Orry

In het restaurant, Evergreenz, eten wij ondertussen van het buffet. Wat me opvalt, is dat er weinig warme vegetarische keuzes zijn, alleen worteltjes (zonder saus of iets), broccoli (ook zonder saus of iets) en wat aardappeltjes / patatjes. Als we het restaurant verlaten, besluit ik als tip tegen de mevrouw bij de kassa te zeggen dat het misschien fijn is dat er ook wat warme vegetarische opties zijn. De mevrouw neemt me heel serieus en haalt meteen de kok erbij. Die ziet het echter als kritiek en gaat fel tegen me in: ik had er eerder mee moeten komen, want nu kan hij er niks meer mee; het is geen dieet; er is een hele saladebar… Oftewel: ik mag niet klagen, zo komt het op mij over. Jammer, want het was helemaal niet als kritiek bedoeld, maar gewoon als tip en zijn reactie komt heel onvriendelijk over. Niet echt passend bij een Center Parcs waar service altijd belangrijk gevonden wordt!

We proberen de reactie naast ons neer te leggen en gaan nog even naar de speeltuin achter de Market Dome. Na wat klimmen en klauteren lopen we langzaam langs het ‘strand’ terug naar het huisje. Hier valt ons ook op hoeveel regen er de laatste tijd gevallen is: de rieten parasols van het strand staan met hun palen helemaal in het water en van het strandje is niks te zien. Wat dan wel weer opvallend is: de sloot achter ons huisje staat zo goed als droog!

Nog even spelen voor het bedtijd is!

Terug in het huisje brengen we ons kleine slaapkoppie naar bed. Hij slaapt vrijwel meteen, want het is natuurlijk een vermoeiende dag voor hem geweest. Bovendien heeft hij zijn energie voor morgen nodig: dan zijn we nog een laatste dag op het park!

Nog een verhaaltje van Dikkie Dik en dan slapen!