dinsdag 7 mei 2024

Reisverslag Center Parcs Park Nordseeküste 2024 - dag 3

Woensdag 1 mei 2024

Net als gisteren zijn we allemaal weer vroeg wakker door de zon die al flink naar binnen schijnt. Na het ontbijt, als we aangekleed zijn, loop ik daarom met ons zoontje al naar het strand. In tegenstelling tot maandag, toen we er in de middag waren, is het nu eb: de zee zelf begint pas ruim honderd meter verderop.

Vanochtend is het eb

Samen lopen we over de dijk, waar we maandag ook overheen zijn gegaan. Nu kunnen we moeiteloos tot het einde lopen zonder de kans op natte voeten te hebben. Ook doen we een klein stukje aan ‘wadlopen’: over het nattige zand wandelen. We zien wat kwalletjes liggen, maar vooral veel schelpjes en zeewier.

De dijk met nu het strand ernaast

Als we weer terug zijn, hebben we natuurlijk allebei natte en vieze schoenen. We trachten ze enigszins schoon te maken onder een kraantje, wat niet echt werkt. Aangezien we daarna nog naar de zandspeeltuin gaan, is het veilig om te zeggen dat onze schoenen niet meer schoon zullen worden!

"Komt het ooit nog goed met deze schoenen?"

We spelen een tijdje in het zand. Net als we fruit gaan eten, komt papa bij ons, die laarzen voor onze kleine wadloper mee heeft genomen. Met z’n drieën lopen we nog een eindje over het wad, waarbij we ook nog een krabbetje zien. De laarzen worden vervolgens wel weer schoon, ik loop maar op mijn sokken terug naar het pad…

Papa loopt vast vooruit om de zwemspullen te halen, zodat onze kleine autocoureur nog in de politieauto kan zitten (een autootje dat beweegt als je er geld in doet). Vervolgens gaan ook wij terug en ontmoeten we papa weer bij het zwembad.

Pas op voor de politie!

In het zwembad is het iets drukker dan maandag, maar nog steeds niet extreem druk. We gaan van de bandenglijbaan, de dichte glijbaan, zwemmen nog even buiten, spetteren in het peuterbad en glijden van de bovenste verdieping naar de onderste.

Het golfslagbad en links het peuterbad (foto op een ander tijdstip gemaakt)

Rond kwart voor twaalf gaan we douchen. In de 24 uurs winkel bij de receptie halen we een broodje, zodat onze kleine hongerlap onderweg naar het huisje al kan eten. Zo kan hij meteen zijn bed in als we er zijn, want een slaapje heeft hij wel even nodig!

Terwijl meneer slaapt, gaat papa even wandelen met het idee nog wat boodschappen te halen. We zijn alleen één ding vergeten: het is vandaag 1 mei, een Duitse feestdag. De supermarkt is dus gesloten… Gelukkig kunnen we met behulp van een andere winkel, die wel open is, wat improviseren.

Net als ons slaapkoppie weer wakker is na een goed middagdutje, staat de man van de technische dienst voor de deur. Sinds vanochtend doet de vaatwasser namelijk raar: hij draait zonder water. Het probleem is blijkbaar hardnekkig, want de man belooft ons later terug te komen met een collega. Hier hoeven wij gelukkig niet op te wachten: het is zo warm dat we nog een keer gaan zwemmen.

In het zwembad is het duidelijk drukker dan vanochtend, maar nog steeds is het goed te doen. Bij de glijbanen kunnen we vrijwel direct doorlopen en ook in de baden is er genoeg ruimte om te zwemmen. We doen deze keer ook de stroomversnelling in het bad met de verbinding naar buiten, omdat dit de eerste keer is dat we die aan zien.

Links was de stroomversnelling ineens aan (foto op een ander tijdstip gemaakt)

Rond half vijf kleden we ons weer om en gaan we terug naar ons huisje, waar de vaatwasser aan het draaien is. Er liggen ook ineens een pingpongbal en een stuiterbal op het aanrecht. Zouden die in de vaatwasser gezeten hebben? We zijn in ieder geval blij dat het probleem opgelost is.

Mijn man gaat aan de slag met het aansteken van de barbecue voor het avondeten. Ons zoontje vermaakt zich intussen prima met de pingpongbal en de speeltuin naast het huisje, zodat wij rustig alle voorbereidingen voor de barbecue kunnen treffen. Het gaat allemaal goed en we kunnen heerlijk eten!

Heerlijk barbecueën!

Na het eten ruimen we op en brengen we vrij snel onze peuter naar bed, die duidelijk moe is na de warme dag. Hij wil wel per se zijn pyjama aan, ondanks dat het in zijn slaapkamer nog boven de twintig graden is. Iets met eigenwijs?

Als hij op bed ligt, ga ik nog een klein stukje hardlopen. Nadruk op klein, want het is nog steeds warm. In de schaduw en met de wind erbij is het nog wel te doen. Natuurlijk klagen we niet, want na alle regen van de afgelopen tijd in Nederland en de gure wind, zijn we dolblij met dit heerlijke weer!

Morgen is helaas al wel weer onze laatste volledige dag hier. We willen natuurlijk nog lekker even genieten van het strand en het zwembad, maar ook een wens van onze kleine autofan in vervulling laten gaan: een ritje in de kleine safari-auto maken…