zaterdag 4 september 2021

Reisverslag Limburg 2021: dag 1

Vrijdag 13 augustus 2021 - deel 2

Dit jaar vieren we vakantie in eigen land. Afgelopen week zijn we op Bospark Lunsbergen in Drenthe geweest, deze week zullen we in Europarcs Brunssummerheide in Limburg verblijven.

Na de ochtend nog in Drenthe doorgebracht te hebben en even thuis te zijn geweest om te wassen en spullen te wisselen, vertrekken we iets over tweeën naar Limburg. Via de A28 en de A27 komen we op de A2, die we richting Eindhoven volgen. Onderweg is het druk en op de ring van Eindhoven is het regelmatig langzaam rijden. Gelukkig blijft een echte file uit.

Bij parkeerplaats ‘t Haasje stoppen we even. Het is er druk met een zeer gemengd publiek: gezinnen met jonge kinderen, maar ook jongeren met flesjes bier en duidelijk al iets op. Alles bij elkaar hangt er niet echt een fijne sfeer en zijn we blij als we weer verder kunnen.

Langzaam wordt het iets rustiger onderweg. We komen op de A67 en nemen de afslag naar Brunssum. Het park blijkt op de grens van Brunssum en Heerlen te liggen. De toegangsweg loopt schuin omlaag naar het parkeerterrein bij het receptiegebouw. We worden vriendelijk welkom geheten en krijgen, naast de sleutel van het huisje en informatie over het park, een gratis vlaai. Welkom in Limburg!

Een heerlijk welkomstcadeautje!

Met behulp van de plattegrond zoeken we de weg naar ons huisje, nummer 163. Het blijkt één van de laatste huisjes voor de uitgang van het park te zijn. We hebben ons eigen ruime terras, uitzicht op het meer… en een trap naar de voordeur. Ons kleine mannetje kijkt vanuit zijn autostoeltje in de woonkamer naar ons, terwijl wij alle spullen naar boven sjouwen.

Sjouwen maar!

Het huisje is de moeite van het sjouwen echter waard. We hebben een ruime, luxe woonkamer met open keuken en uitzicht op het meer. Er is een apart toilet en er zijn twee slaapkamers met daartussen de badkamer met douche. De ene slaapkamer wordt de babykamer en opslagruimte, in de andere slaapkamer zetten we het campingbedje op.

De woonkamer met uitzicht op het meer

Als alles een beetje uitgepakt is, is het bijna zes uur. We besluiten te kijken bij het restaurant van het park, dat aan de overkant van het meer is. Dat betekent de trap afsjouwen met een kinderwagen, de heuvel aflopen aan onze kant en vervolgens aan de overkant de flink steile heuvel weer oplopen. En natuurlijk blijkt het restaurant dan geen plaats te hebben, waardoor we dezelfde heuvel weer af mogen lopen en de heuvel van de toegangsweg op naar de supermarkt… Over lichaamsbeweging hoeven we vandaag dus niet te klagen!

Met onze boodschappen gaan we de heuvel weer af, de kortere heuvel op naar ons huisje en dan de trap weer op. Op het terras eten we ons avondeten, waarna we ons kleine mannetje naar bed brengen. Vervolgens zitten we zelf nog even genietend op het terras, want het is echt een prachtige omgeving. Hier kunnen we zeker een fijne tweede vakantieweek hebben!

Ons uitzicht vanaf het terras