maandag 6 september 2021

Reisverslag Limburg 2021: dag 2 en dag 3

Zaterdag 14 en zondag 15 augustus 2021

Het begin van de dag verschilt niet veel met hoe we in Drenthe onze dagen begonnen, behalve dat het al erg lekker weer is. We kunnen dus lekker buiten ontbijten en na een verfrissende douche (met een kraan met gebruiksaanwijzing…) kunnen we heerlijk in het zonnetje zitten.

Na de volgende fles voor ons mannetje sjouwen we de trap af en lopen we de heuvel af om even bij het meer te kijken. Heel dapper testen we de temperatuur even met onze voeten, maar het water van de douche blijkt toch een heel stuk warmer! Gelukkig hoeven onze voeten het niet koud te krijgen, want we mogen de heuvel weer op richting de supermarkt. Hier halen we boodschappen voor de rest van de week, zodat we in ieder geval niet elke dag de heuvel af en op hoeven daarvoor.

Heel dapper met de voeten in het water!

Als we weer in het huisje zijn, lunchen we heerlijk op het terras. We blijven een tijdje zitten om te genieten van het uitzicht en het lekkere weer. Rond half drie maken we ons klaar om naar het meertje te gaan. Daar zoeken we een plekje op in de schaduw, zodat ons kleine mannetje het niet te warm krijgt. Af en toe gaan wij om de beurt even het water in (niet verder dan onze knieën!), maar verder zitten we heerlijk rustig op onze handdoeken.

Heerlijk op het terras

We halen nog een ijsje bij de brasserie bovenaan de heuvel, waar mijn man wel een kortere, minder steile route naartoe weet. Helaas krijgt hij ongelijk en komen we flink buiten adem boven aan. De terugroute gaat dan ook via de andere kant, die een stuk korter blijkt.

Bij het huisje eten we lekker buiten, waarbij we af en toe een vliegtuig laag over zien vliegen onderweg naar het vliegveld van Maastricht. Na het eten gaat ons mannetje naar de warme slaapkamer om te slapen. We laten het raam open voor wat verkoeling, maar het blijft wel warm in het huisje. We klagen echter niet, we zijn veel te blij met het lekkere weer!

's Avonds nog lekker buiten zitten

Ook als we zondag opstaan, schijnt de zon alweer flink. Het is iets afgekoeld in het huisje, maar niet heel veel. We ontbijten buiten op het terras en doen weer even lekker rustig aan. Als ons kleine mannetje zijn tweede fles van de dag op heeft, gaan we op weg naar de Brunssummerheide, die achter het park ligt. Wel hebben we ons mannetje in de draagzak gedaan, want het toegangspad naar de heide is niet echt kinderwagen vriendelijk.

Op de heide volgen we het fietspad naar rechts. Mijn man gaat nog een steil zandpad omhoog op voor het uitzicht, terwijl ik de kinderwagen en mijzelf uit de brandnetels probeer te houden en ondertussen snel dalende fietsers ontwijk. Als mijn man weer terug is, lopen we nog iets verder (heuvel op…) voor we in het gras pauzeren voor een boterham. Vervolgens keren we om, want we hebben het idee dat we van de heide weg lopen.

Even de beentjes strekken tijdens de pauze!

Via een bijna begaanbaar zijpad komen we op de heide terecht. We kunnen best ver kijken en zien de heuvels met de paarse heidestruiken. Ook hier is een zandpad naar boven dat iets minder steil is. Dit durf ik wel aan en een paar minuten later kan ik uitkijken over de heide. Het ziet er erg mooi uit met alle glooiing in het landschap en de paarse kleuren.

Beneden...

... en boven!

Als ik foto’s heb gemaakt, ga ik terug naar beneden en lopen we terug naar het huisje. Omdat het erg warm is, maken we een privé zwembadje voor ons kleine mannetje met zijn opblaasbare badje. Hij spettert er lekker even op los, maar geeft het ook duidelijk aan wanneer hij het zat is!

Na een fles is hij weer gekalmeerd en leggen we hem in zijn kinderwagen om mee te gaan naar het meertje. Daar valt hij al snel in slaap, zodat wij om de beurt even kunnen afkoelen. Deze keer durven we het allebei aan om helemaal het water in te gaan. Één ding is zeker: je koelt er zeker van af!

Heerlijk (ahum...) afkoelen!

We liggen nog een tijdje op het strand en halen nog een ijsje voor we teruggaan naar het huisje. Daar frissen we ons even op na al het zand en water van het meer voor we op het terras eten. Ook na het eten kunnen we nog buiten zitten, zelfs als ons kleine mannetje op bed ligt, maar we zien het wel steeds bewolkter worden. We maken ons echter geen zorgen over het weer, want we hebben nog geen concrete plannen voor morgen.

Nog even genieten voor het weer omslaat