zaterdag 20 augustus 2016

Reisverslag Noord-Amerika 2016: dag 4

Woensdag 13 juli 2016: Phoenix (Scottsdale)

Vandaag hebben we een echte rustdag: we hoeven niet te rijden, maar blijven in Phoenix/Scottsdale. Onze plannen voor de dag? Heerlijk ontspannen!

Palmbomen, een strakblauwe lucht en zon: een heerlijke rustdag!

Net zoals de afgelopen dagen zijn we vroeg wakker. We doen lekker rustig aan, we hebben immers tijd genoeg vandaag. Op ons gemak douchen we, kleden we ons aan en lopen we naar het restaurantje van het hotel voor het ontbijt, dat vandaag inbegrepen is bij de hotelreservering. Het is een zeer uitgebreid ontbijt met ruime keuze in broodjes, beleg, drinken, fruit en yoghurt. Het leukste vinden we de pannenkoekenmachine: je hoeft alleen maar op een knop te drukken en een bordje erbij te zetten en dan doet de machine het werk voor je. Even wachten en dan heb je twee heerlijke pannenkoeken! Deze worden in Amerika pancakes genoemd en zijn kleiner en dikker dan onze Nederlandse pannenkoeken.

Een deel van het ontbijtbuffet met in het midden (achter de stapel bordjes) de pannenkoekenmachine!

Na het ontbijt stappen we in de auto om even wat boodschappen te doen. Dankzij ons navigatiesysteem weten we precies waar de dichtstbijzijnde Walmart is, want daar willen we natuurlijk wel boodschappen doen! Het is maar goed dat we de tijd hebben vandaag: deze Walmart blijkt een stuk groter te zijn dan de eerste in Anaheim. Er is een ruime kledingafdeling, een apotheek, natuurlijk eten en drinken, een fietsenafdeling (ja, in de supermarkt!) en heel veel speelgoed. Hier schaffen we voor 94 cent een ‘pool noodle’ aan: een langwerpige buis voor in het zwembad om lekker op te drijven of om wat spelletjes mee te doen.

Van de pool noodle hebben we meteen al veel plezier, want na de boodschappen en even getankt te hebben, keren we terug naar het hotel om lekker te gaan zwemmen. Dit is één van de weinige activiteiten die fijn is hier, aangezien de temperatuur ver boven de veertig graden ligt.

Heerlijk genieten bij het zwembad

Het grootste gedeelte van de dag brengen we door bij het zwembad. We wisselen zwemmen af met lekker bijkomen in de schaduw, omdat in de zon liggen echt niet uit te houden is. Lopen op blote voeten is ook geen optie: je verbrandt je voeten gewoon aan de grond. Gelukkig hebben de ijzeren stangen bij de zwembadtrapjes beschermhoesjes, zodat je daar je handen niet aan kunt verbranden.

De trapjes hebben beschermhoesjes om verbranden te voorkomen

Rond half zes gaan we terug naar onze kamers om te douchen. Vervolgens zitten we nog even in de lobby van het hotel voor Happy Hour met een gratis drankje voor we op zoek gaan naar een restaurant voor het avondeten. Gisteravond hadden we al een Italiaanse bistro gezien die we vanavond uit gaan proberen. Het blijkt een goede keus: het eten smaakt heerlijk!

Heerlijk eten bij de Italiaan

We lopen rustig terug naar het hotel en zitten nog lekker even buiten bij het zwembad met een heerlijk Amerikaans koekje dat we gratis krijgen van het hotel. Als we het te warm krijgen – ook ’s avonds is de temperatuur namelijk nog rond de veertig graden – verhuizen we naar de lobby met airco. Daar bespreken we even de dag van morgen: een rit naar Flagstaff van ongeveer 160 mijl. Onderweg willen we graag Montezuma Castle bezoeken (een rotswoning van Indianen van vroeger) en Montezuma Well, een meer midden in de woestijn. Omdat het dus geen al te lange dag zal zijn, spreken we af dat we rond half negen zullen gaan ontbijten.

Met alle details besproken, gaan we terug naar onze kamers. We blijven nog wel even op met als hoop dat we daardoor morgen wat later wakker zullen zijn. Om tien uur vallen onze ogen echter dicht en besluiten we dat het tijd is om te gaan slapen.

Lees verder: Dag 5 (Phoenix --> Flagstaff)