zondag 11 augustus 2024

Reisverslag zomer 2024: Luxemburg - dag 2

Dinsdag 23 juli 2024

Gisteren zijn we aangekomen op de camping in Luxemburg. Vandaag willen we daarom rustig aan doen, alleen boodschappen doen staat op de agenda.

We ontbijten buiten, waarna ik me aan de saaie taak van wassen waag. Als man- en zoonlief allebei gedoucht hebben en aangekleed zijn, gaan zij even wandelen over de camping, zodat ik in alle rust de was weg kan werken. Pas daarna maken we een boodschappenlijstje en rijden we naar Mersch, waar verschillende supermarkten zijn. We halen onze boodschappen bij de Lidl en kijken daarna nog even bij het winkelcentrum er vlakbij, waar een Zeeman en een Hema zitten.

Winkelen in Mersch!

Vervolgens rijden we terug naar de camping voor de lunch. Het weer werkt nog niet erg mee: regelmatig spettert het even, variërend van miezer tot een iets harder buitje. Niet echt helpend voor het drogen van de was…

’s Middags wordt het iets droger. We gaan snel een rondje over de camping wandelen, waarbij ik ook de speeltuin met het bijtje zie (vorige keer vond ons zoontje die helemaal geweldig) en onze oude stacaravan.

De bekende speeltuin met het bijtje

We lopen door naar de speeltuin aan het begin van de camping, waar onze peuter voor het eerst alleen met het kabelbaantje gaat. Hij vindt het maar wat leuk!

Voor het eerst alleen met het kabelbaantje!

Omdat het weer gaat regenen, vluchten we het supermarktje in, dat een andere plaats heeft dan twee jaar geleden. Ook de Gameroom ernaast is nieuw, net als het restaurant en de ijssalon ernaast. Het restaurant is ook uitgebreid met een overdekt terras, waar we weer even schuilen.

De vernieuwde supermarkt

De receptie is de volgende stop. We melden dat de douchedeur in onze slaapkamer niet goed sluit, hiervoor wordt iemand gestuurd. Ook geven we aan dat de stop van de wasbak kapot is, waarbij we als antwoord krijgen dat ‘die niet meer in de inventaris zit’. Oké… We geven nog maar een keer door dat één van de terrasstoelen kapot is en dat er een gebruikte, vieze barbecue voor het terras staat en ook hier zal (nog steeds) iemand voor komen.

We lopen door naar de overdekte speeltuin, maar daar zijn op dat moment wat kinderen aan het spelen die ouder zijn dan de maximaal toegestane leeftijd van tien jaar en die bovenop het klimtoestel met schoenen aan het gooien zijn. Dit vinden we niks voor ons peutertje van drie, dus mag hij even in de buitenspeeltuin spelen.

De buitenspeeltuin naast de binnenspeeltuin

Daarna kijken we nog bij het zwembad, dat ook veranderd is sinds de vorige keer: het podium is weg, er lijkt meer ruimte voor ligstoelen en er is een glijbaan bijgekomen.

Het zwembad met de opnieuw geverfde koepel en de nieuwe glijbaan

Omdat het weer begint te regenen, lopen we terug. Nu begint het opeens te plenzen en moeten we rennen om niet helemaal doorweekt aan te komen. Bij de stacaravan vinden we iemand van de technische dienst, die de douchedeur zo gemaakt heeft, de terrasstoel vervangt en de barbecue meeneemt. Hij stond ons natuurlijk niet echt in de weg, maar we willen er geen gezeur mee krijgen met het terugkrijgen van onze borg.

Na een fruithapje pakken we de bolderkar en wandelen we naar het watervalletje onderaan de heuvel. Door de vele regen van de laatste tijd is het best een aardig watervalletje geworden: hij geeft bijna net zoveel water als onze douchekop!

Het watervalletje onderaan de heuvel

Op ons gemak gaan we weer terug naar de stacaravan, waar mijn man aan het eten begint en onze kleine Gordon Ramsay gaat nep-barbecueën. Of de echte chef het kan waarderen, weet ik niet, aangezien zelfs knuffel Dikkie Dik erop belandt…

Eh... smaakt dit?

Het echte eten smaakt gelukkig beter. Daarna nemen we de vliegtuigjes mee met het idee die vanaf de heuvel te gaan gooien. Onderweg komen we een meisje tegen met een zelfde vliegtuigje. Het vliegtuig van haar zusje is in de boom belandt, dus probeert manlief hem eruit te krijgen. Het kost hem heel wat tijd en hij krijgt een groot publiek, maar als het lukt, volgt er dan ook applaus. Niet voor niks jarenlang gekorfbald dus!

We gooien nog even vliegtuigjes vanaf de heuvel voordat we onze kleine piloot naar bed brengen. Het is inmiddels buiten flink afgekoeld door een stevige wind, zodat een vestje wel echt nodig is. Op de achtergrond klinken ondertussen de geluiden van het animatieteam… Heerlijk, het leven op een camping!